De Rotterdamse patatketen Bram Ladage, met twee vestigingen in Gouda, is op zoek naar muzikanten, bands, producers en ander talent die een nieuwe, hippere versie willen maken van het liedje ‘Wat knort mijn mage’.

Sinds jaar en dag schalt het bekende reclameliedje door de speakers van vele patatkramen en autoradio’s. Ladage gebruikt het deuntje sinds haar bestaan in de vele radiocommercials. Een woordvoerder vertelt: ,,We zijn toe aan wat nieuws. Een écht lekker, enigszins herkenbaar deuntje, maar dan in een hip jasje. We hopen dat zoveel mogelijk muzikale meesterbreinen zich over de tune willen buigen, zodat er een terechte winnaar uit de bus komt”.

De maker van de winnende melodie ontvangt een geldcheque ter waarde van 1000 euro.

Niets is te gek
Na jaren van trouwe dienst is het tijd om de reclamemelodie van Bram Ladage in een 2018-jasje te steken. Van een lekkere hiphopbeat tot een akoestisch meesterwerk en van een klassiek muziekstuk tot technotopper: niets is te gek. Als de remix maar écht lekker wordt én enigszins herkenbaar blijft. De beste versie van het liedje wordt gekozen door het publiek dat online op hun favoriet stemt. De winnende variatie op het origineel is natuurlijk bij alle 31 Bram Ladage-filialen te horen.

Diegenen die mee willen doen aan ‘watknortmijnremix’ kunnen hun zelf geproduceerde tune uploaden op: watknortmijnremix.wetransfer.com. Vervolgens kan het publiek online stemmen op een favoriet. De tune met de meeste stemmen wint de felbegeerde prijs!

De variaties op de tune zijn te beluisteren op www.watknortmijnremix.nl, waar ook de spelregels te vinden zijn. Saillant detail: wie zijn of haar stem uitbrengt, maakt zelf ook kans om in de prijzen te vallen! De populaire patatbakker reikt immers verschillende waardecheques en muzikale prijzen uit.

Video: de huidige reclametune van Bram Ladage