Verras je buren op Burendag met een Burenboeket

21 September 2018, 09:02 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

Goede buren zijn goud waard. Op Burendag - zaterdag 22 september - is het moment om ze te bedanken. Hoe kun je dat beter doen dan met een mooi boeket. De Super Bloemist in Winkelcentrum Bloemendaal schikt voor deze speciale gelegenheid een speciaal Burenboeket...

Mensen dichter bij elkaar brengen en buurten socialer en leuker maken: dat is het idee achter Burendag, een initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds. ,,Burendag is de afgelopen jaren sterk gestegen in populariteit. Steeds meer mensen organiseren op die dag buurtactiviteiten of gaan bij de buren op de koffie. Bloemen verbinden en zorgen voor een goed gevoel. Daarom introduceren wij het Burenboeket. Ideaal bij kennismaking of om je dank en waardering voor je buren te tonen”, zo verklaart het team van De Super Bloemist op Winkelcentrum Bloemendaal.



Foto Fleurop

Op Burendag kun je je buren met bloemen bedanken. Of bel ook eens aan bij buren die je nog niet kent, met een mooi boeket natuurlijk. ,,Burendag vraagt om kleurrijke bloemen waar iedereen blij van wordt. Zo hebben we voor Burendag een speciaal Burenboeket samengesteld met onder meer dahlia’s en violier. De oranje kleurstelling is niet alleen onze nationale kleur, maar staat ook symbool voor vrolijkheid, warmte en gezelligheid. In het seizoensboeket zijn alstroemeria’s toegevoegd omdat de zes bloemblaadjes verwijzen naar waardevolle buureigenschappen als begrip, humor, geduld, medeleven, daadkracht en respect”, vertelt een medewerker van De Super Bloemist.

Van ieder Burenboeket dat voor Burendag via De Super Bloemist wordt verkocht, gaat 2,50 euro naar het Oranjefonds.





 ‘365 dagen bloemen’
Het Burenboeket van Fleurop wordt gepromoot door ‘365 dagen bloemen’. De promotiecampagne 365 dagen bloemen is een initiatief van seizoensbloemenkwekers die aangesloten zijn bij Royal FloraHolland. In totaal zijn dit ongeveer 2000 kwekers (nationaal en internationaal). De campagne heeft als doel om het brede seizoensbloemen aanbod onder de aandacht te brengen bij de bloemist en de consument. Zie ook  www.365dagenbloemen.nl