Na twee jaar afwezigheid komt V&D terug. Niet als fysieke winkel, maar als online warenhuis. V&D richt zich daarbij op de interessegebieden van de actieve 40+’ers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode. Alle producten worden geleverd door gerenommeerde partners en merken. Daarmee is de kwaliteit van levering, product en service gewaarborgd.

V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann. Op termijn zullen succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen (Liv, Soho, Prijzencircus, etcetera).

De verantwoordelijke directeur is Alexander van Slooten. Van Slooten was 11 jaar verantwoordelijk voor de online activiteiten van Wehkamp en sinds 2016 verantwoordelijk voor e-commerce binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat). Het V&D merkportfolio is sinds 2016 in handen de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex voorzitter HEMA). Eerder lanceerden zij het social commerce platform FRENDZ en exploiteren zij het merk Schoolcampus.

Op 21 mei 1887 openden de ondernemers Willem Vroom (1850-1925) en Anton Dreesmann (1854-1934) in Amsterdam hun eerste gezamenlijke winkel ‘De Zon’. In de Kalverstraat te Amsterdam openden zij 25 jaar later het eerste moderne warenhuis van Nederland waar van alles te koop was, van kleding tot koffers. De pioniers waren hun tijd ver vooruit. 128 jaar heeft V&D een belangrijke rol gespeeld in de detailhandel. Een Nederlands instituut met veel historie en herinneringen.