Jumbo Bloemendaal Gouda in Winkelcentrum Bloemendaal onderging in september een ware metamorfose. Eigenaar Henk Hagendoorn en tal van medewerkers en externen hadden drie weken nodig om de zaak grondig te verbouwen, alles te vernieuwen en de winkel te verbeteren. En dat is te zien. Loop mee met de rondleiding door de nieuwe Jumbo-supermarkt met eigenaar Henk Hagendoorn in onderstaand filmpje.
Flinke upgrade
"We hebben de winkel helemaal leeggehaald", zo kijkt Hagendoorn even terug. "Vervolgens hebben we de vloeren en wanden aangepakt en de winkel een geheel nieuwe inrichting gegeven. Met nieuwe schappen, een nieuwe vloer, een nieuw kassasysteem en een hele andere indeling. Verder hebben we de bovenverdieping bij de winkel betrokken. Daar zijn de personeelskantine en onze kantoren gekomen. Ook een flinke upgrade", zo vertelt Hagendoorn.
“Alles was zo’n beetje tien jaar oud. De schappen, de koeling, de diepvries, het plafond. Dat gaat de klanten en het personeel op den duur tegen staan. We waren toe aan iets nieuws. Alles is eruit gegaan en vervangen door het nieuwste van het nieuwste. En alles uiteraard energie zuiniger en duurzamer. Het is nu frisser en mooier”, aldus Hagendoorn.
Verfraaien en verbeteren
Dat was de reden dat klanten van Jumbo Bloemendaal Gouda even niet bij de Jumbo vestiging in Winkelcentrum Bloemendaal terecht konden. "We zijn drie weken gesloten geweest om onze winkel te verfraaien en te verbeteren. Nu kan een ieder weer genieten van een prachtige winkel met een heerlijk en extra groot assortiment", aldus Hagendoorn.
"Zo is de versafdeling een stuk groter met meer versproducten. Het assortiment is zeker 20 procent groter. Met dagelijks andere producten. Datzelfde geldt voor de zuivelproducten. We hebben meer vers bereide maaltijden, banket, verse broodjes, taartjes, chocolade, luxe koekjes, noem maar op. Dat is echt smullen", zo geniet Hagendoorn zichtbaar.
"Ook de afdeling vleeswaren is flink uitgebreid", zo somt Hagendoorn verder op. "Met meer artikelen voor de grill en de BBQ. Als je trek in een kippetje hebt, moet je zeker een keer bij ons aankomen..."
Indeling
Alles gaat gepaard met een andere en efficiëntere indeling. Zo loopt je bij de ingang meteen tegen de versafdeling aan. Ook de andere schappen hebben een andere plaats. Bovenal wordt de ruimte tussen de schappen een stuk groter. "We zijn van 1,80 meter naar 2,20 meter gegaan. Dat merken onze klanten zeker. Dat is nu een stuk fijner boodschappen doen voor onze klanten. Zeker met de nieuwe winkelkarretjes die er zijn. En veiliger, met het oog op het coronavirus…”
Ook bloemenwinkel De Super Bloemist is verhuisd. De Super Bloemist is verplaatst van de ingang naar de uitgang van de nieuwe Jumbo. “De Super Bloemist heeft ook een upgrade gekregen. Uiteraard kunnen de bloemenliefhebbers hun bloemen blijven kopen, zonder boodschappen bij de Jumbo te doen. Dat blijft…”, zegt Hagendoorn.
Jumbo is van 2000 vierkante meter naar 2150 vierkante meter gegaan. “Door een mooie deal met de eigenaren van de panden, kunnen we de bovenverdieping - waar Zara Fashion zat – erbij betrekken. Dat is nu onze nieuwe personeelskantine en kantoorruimten. Allemaal heerlijke plekken om te werken en om even op adem te komen…”
Toekomst
Hagendoorn en Jumbo zijn daarmee klaar voor de toekomst. “Fijn is ook dat mijn Joost in de zaak meewerkt als assistent bedrijfsleider. Joost gaat op termijn de zaak overnemen. Dat is voor mij ook een drijfveer en motor om door te gaan. Al had ik deze klus en investering ook gedaan, als Joost niet bij de zaak betrokken was geweest. We waren met z’n allen toe aan iets nieuws. En het is mooi, beter en groter geworden. Dat hebben al veel van onze klanten de afgelopen weken mogen ervaren.."