Uitgeverij Kontakt Mediapartners in Goudriaan neemt met ingang van 1 augustus 2021 elf huis-aan-huiskranten van DPG Media over. Daaronder valt ook de Goudse Post. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van DPG Media.
DPG Media heeft drie afnemers gevonden voor het merendeel van haar huis-aan-huiskranten. Lokale uitgeverijen die zich volledig op het product huis-aan-huisbladen richten, bieden de beste toekomstkansen, stelt DPG Media in een persbericht. Rodi Media, Kontakt Mediapartners en Em. de Jong/Telstar Mediagroep nemen bladen over.
Aanleiding de meeste huis-aan-huisbladen te verkopen is volgens DPG Media meervoudig: “De markt van de huis-aan-huiskranten staat al jaren onder druk. Er is bijna geen plek meer voor meerdere titels voor de advertentie-euro die in één stad, streek of het dorp wordt uitgegeven. De afgelopen jaren is het verdienmodel van huis-aan-huiskranten nog verder onder druk komen te staan doordat adverteerders hun weg naar digitale advertentieproducten (versneld) hebben weten te vinden en de advertentie-inzet door kleinere ondernemers is gedaald. Beiden versterkt door de coronapandemie: ontwikkelingen waar alle uitgevers van huis-aan-huiskranten mee te maken hebben.”