Goudse genomineerd voor Cultuurmarketeer van het Jaar

14 June 2021, 10:57 uur
Lokaal
mainImage
Museum Gouda
Hélène van den Dungen, op de foto tweede van rechts, bij het project Stip op de horizon.

Hélène van den Dungen, werkzaam bij Museum Gouda. is genomineerd voor Cultuurmarketeer van het Jaar. Dit voor het project met 'Stip op de horizon'! Vijf marketeers maken kans op de titel Cultuurmarketeer van het jaar. De winnaar wordt dinsdag 15 juni bekend gemaakt.

“Een stip en een streep: daar begint het mee. De rest vul je zelf creatief in. Dat is het idee achter Stip op de horizon dat Museum Gouda tijdens de eerste lockdown (2020) in Nederland lanceerde", aldus Hélène van den Dungen. "Het museum nodigde mensen uit om een kunstwerk te maken, om zo samen een positieve en creatieve ‘stip op de horizon’ te zetten. In twee maanden tijd werken bijna 500 kunstenaars (in de dop) aan het kunstwerk. De ‘stippen’ verbeelden de tijd van de lockdown en kijken vooruit naar een leven na de coronacrisis. Van alle kunstwerken is een groot groepskunstwerk en tentoonstelling gemaakt.”

Cultuurmarketing houdt iedere twee jaar de Cultuurmarketing Awards, dé prijzen voor de beste marketingcases in de cultuursector. Deze editie worden er door de vakjury persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers en jonge marketingtalenten die het afgelopen jaar voor innovatie in hun organisatie hebben gezorgd.

Cultuurmarketeer van het jaar
De prijs Cultuurmarketeer(s) van het jaar wordt uitgereikt aan één of meerdere personen die een bijdrage hebben geleverd aan innovatie en nieuwe strategieën voor de culturele organisatie(s) waarvoor zij werkzaam zijn.

De vakjury, bestaande uit Anita Mooiweer, Desmond Lissone en Jon Heemsbergen, spreekt bewondering uit voor alle marketeers die in deze tijd niet bij de pakken neer zijn gaan zitten: ondanks dat de deuren dicht waren, hebben zij geprobeerd op alle mogelijke manieren de binding en betrokkenheid met het publiek te waarborgen. Op de criteria innovatie, voorbeeldfunctie en impact sprongen de volgende vijf marketeers er met hun aanmelding bovenuit.