Bitterzoet van Eefje de Visser is door de Nederlandse muziekcritici uitgeroepen tot het beste album van het jaar. De Visser werd in Moordrecht geboren en woonde ook nog enige tijd in Gouda.
Ik ben meer dan trots: “Bitterzoet is door de NLse muziekcritici uitgeroepen tot album van het jaar. Een historische uitslag: nooit eerder eindigde een plaat van eigen bodem op #1 in OOR’s Eindlijst, sinds 1973 gepubliceerd in OOR’s kersteditie” - https://t.co/onOZYXonLc pic.twitter.com/PiXzHDFNO3
— Eefje de Visser (@Eefjedevisser) December 1, 2020
Een historische uitslag: nooit eerder eindigde een plaat van eigen bodem op nummer 1 in OOR’s Eindlijst, die sinds 1973 wordt gepubliceerd in de kersteditie van het oudste en grootste muziekblad van het land.
OOR presenteert... de Eindlijst 2020! Met een historische uitslag: voor het eerst maakt een Nederlandse muzikant het album van het jaar.https://t.co/HGcmFgLyuk pic.twitter.com/qijlujLVi0
— OOR (@OOR) December 1, 2020
OOR’s Eindlijst is samengesteld door 60 journalisten, dj’s en andere prominenten, die allen hun top 10 van beste albums van het jaar hebben aangeleverd.
Eefje de Visser – Bitterzoet
And the winner is… Jawel, een plaat van eigen bodem. In het Nederlands nog wel. Op Bitterzoet, Eefje de Vissers vierde album, blijft haar muziek herkenbaar – de hese zang, haar gevoel voor timing, de dromerige sfeer en de onverbeterlijke hang naar melancholie – maar voert ze toch vernieuwingen door. Dance-invloeden met name, verwerkt in de synths die op voorganger Nachtlicht al domineerden. Opnieuw etaleert De Visser haar grote kwaliteiten als muzikante die de grenzen voortdurend verlegt en liedjes maakt die nieuw klinken, maar toch vertrouwd voelen.