Afvalbrengstation Gouda alleen nog op afspraak toegankelijk

31 January 2021, 12:00 uur
Lokaal
mainImage
Cyclus

Het afvalbrengstation in gemeente Gouda is vanaf de maand januari 2021 alleen nog toegankelijk voor inwoners van Gouda die vooraf een reservering hebben gemaakt. Dit houdt
in dat inwoners verplicht via een online reserveringssysteem een afspraak moeten maken om het afval in te leveren op het afvalbrengstation.

Met het reserveringssysteem wordt het aantal bezoekers verdeeld over de dag en zijn bezoekers altijd verzekerd van een plek zonder lange wachttijden. Onveilige situaties voor bezoekers en medewerkers worden verkleind door het voorkomen van lange wachttijden, filevorming en clustering van bezoekers. Gemeente Gouda en Cyclus hopen hiermee een betere service te bieden aan de inwoners van de gemeente.

Hoe werkt het?
- Ga naar www.cyclusnv.nl, de digitale afvalkalender of Cyclus-app.
- Selecteer afvalbrengstation Gouda.
- Klik op ‘Reserveer’.
- Selecteer een dag en tijdvlak (maximaal 14 dagen en minimaal 1 dag vooraf).
- Voer uw gegevens in en maak een afspraak.
- U ontvangt op uw e-mailadres een reserveringsbevestiging.
- Laat de reserveringsbevestiging (digitaal) zien bij het afvalbrengstation.
- Als je niet over de nodige digitale middelen beschikt, kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Cyclus. Zij helpen u graag verder.

Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf. Het reserveringssysteem is opengezet voor een reservering.

Betere service
Sinds de maatregelen rondom het coronavirus wordt een strenger maximaal aantal personen gehanteerd die tegelijkertijd toegang krijgt tot het afvalbrengstation. Dit in combinatie met een toename in het aantal bezoekers ontstonden er lange wachttijden bij het afvalbrengstation.

De toename in wachttijden resulteerde in onveilige en ongewenste situaties en frustratie onder de bezoekers. Ondanks de getroffen maatregelen zoals ruimere openingstijden staan er nog altijd lange wachtrijen, waardoor meer mensen tegelijk samenkomen dan op dit moment verstandig is.

Vragen?
Bij vragen over het reserveringssysteem kun je contact opnemen met de klantenservice van Cyclus per e-mail: [email protected] of telefonisch: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8u30 en 17u00).