Meldingen grensoverschrijdend gedrag bij VodafoneZiggo

11 February 2022, 12:39 uur
Landelijk
mainImage
ANP

Bij tv-en internetaanbieder VodafoneZiggo zijn enkele meldingen binnengekomen van grensoverschrijdend gedrag op een van de klantcontactcenter-locaties. Dat meldt het AD. Het bedrijf is een onderzoek gestart in samenwerking met een extern bureau. "We zijn geschrokken van de meldingen en tegelijkertijd vinden wij het goed dat onze medewerkers naar voren zijn gekomen. We willen hen dan ook bedanken voor hun moed", laat een woordvoerder weten.

VodafoneZiggo, sinds 2017 gefuseerd, heeft op een interne pagina ruchtbaarheid gegeven aan de zaak. "We vinden het heel belangrijk om hier open en transparant over te zijn, zeker als je ziet wat er de afgelopen weken allemaal naar buiten is gebracht", legt een woordvoerder uit. "Hiermee willen we ook uitstralen naar onze mensen dat als hen op de werkvloer iets vervelends overkomt, ze áltijd naar een van onze externe vertrouwenspersonen kunnen stappen."

In de afgelopen weken kwamen enkele meldingen binnen van gedrag dat niet door de beugel zou kunnen. VodafoneZiggo wil niet zeggen of de betreffende medewerker(s) op non-actief is gezet.


Door: ANP