Jumbo verhoogt de prijs van Douwe Egberts-koffie, ook al zijn de DE-schappen nog altijd vrijwel leeg, meldt vakmedium Distrifood. Veghel rekent nu dezelfde prijs als Albert Heijn. De prijs van Jumbo's koffie ging ook omhoog.
Sinds de zomer liggen Jumbo en Douwe Egberts al in de clinch met elkaar over de prijs van koffie. Jumbo was toen nog aangesloten bij inkoopalliantie Everest, die de hogere inkoopprijzen die JDE Peet's vroeg niet wilde betalen. De inkoop van de Brabantse keten staat inmiddels weer op eigen benen, maar een akkoord met de koffiebrander is er nog altijd niet. Daarom is het koffieschap verbouwd en is er nu amper nog Douwe Egberts te vinden. Ook online zijn nauwelijks DE-producten te koop. Picnic, dat nog wel deel uitmaakt van de Everest-alliantie, heeft ook nauwelijks assortiment van DE beschikbaar.
Toch verhoogde Jumbo de prijs van een pak aroma rood onlangs. Die lag op 8,15 euro, maar is nu çeuro. Een verhoging van 0,84 euro, meer dan 10 procent. Met die nieuwe prijs volgt Jumbo Albert Heijn op de voet. De marktleider verhoogde de prijs enkele weken geleden al naar 8,99 euro. Supermarktketen Plus, die het ook niet eens is met de prijsverhoging van JDE Peet's, rekent eveneens 8,99 euro. Dirk heeft Douwe Egberts aroma rood voor 8,15 euro in de schappen staan.
Door: ANP