Van marketing hebben ze geen kaas gegeten

1 March 2019, 11:17 uur
Algemeen
mainImage
Op de front prijkt de kaasmarkt van Alkmaar.

Van marketing hebben ze bij Stichting Groene Hart weinig kaas gegeten. Zo constateerde en concludeerde onze citywatcher Karel Baarspul bij het zien van de folder en website van dezelfde stichting. Met info ter promotie van het Groene Hart. Maar wat zien we daar. Op de front prijkt de kaasmarkt van Alkmaar.

,,Marketing. Het is een vak. Ik ben er nu al meer dan 20 jaar mee bezig en ik denk dat ik er een beetje van snap. Mijn eigen bedrijfje is er op gericht", vertelt Baarspul.

''Wie er helemaal niets van snapt, is de promotie van het Groene Hart. Dat moet de nieuwe toeristische uitdaging promoten voor de komende jaren. Een site in de lucht. Woerden tot hoofdstad van het Groene Hart gebombardeerd. Beetje vreemd", zo moppert Baarspul.

Aanfluiting
Maar goed: dan de marketing. ''Jongens, jongens, meisjes, meisjes! Dat belooft niet veel goeds met deze marketeers! De kaasmarkt in Gouda wordt gepromoot met een foto van de kaasmarkt in Alkmaar! Of gaan we hier in Gouda ook rondrennen met die draagbaren? Wat een aanfluiting. In Gouda is (stads-)marketing een onderbelicht kindje, maar in het Groene Hart is het echt knudde! Ik sta volkomen verbaasd over zoveel onkunde!..."


Door: Karel Baarspul