Online ondernemen in Gouda

22 May 2019, 11:09 uur
Algemeen
mainImage

Hoe kom je bovenaan in Google? Google Adwords is een manier om heel snel bovenaan de zoekresultaten van Google te komen. Op basis van een klikprijs hanteert Google een soort van bieding systeem waarbij je als website zoekwoorden kan inkopen. In tegenstelling tot organisch (zonder betaling) bovenaan de pagina te staan, kan je binnen een paar minuten bij de eerste zoekresultaten komen te staan van Google. Uiteraard kost dat geld. Omdat er heel veel bedrijven actief zijn met Google Adwords is het aan te raden om je campagnes te laten opzetten en eventueel uitvoeren door iemand die hier verstand van heeft. Het kan je zomaar heel veel geld kosten als je niet goed met de campagnes omgaat of verkeer inkoopt op de verkeerde zoekwoorden. Google Adwords uitbesteden kan zich daarom al binnen heel korte tijd terugbetalen.
 
Waar moet je opletten bij Google Adwords uitbesteden?
Als je besluit om Google Adwords te gaan uitbesteden dan zijn er zeker een aantal zaken waar je op moet letten. De belangrijkste is in ieder geval of deze partij een Google Ads-certificering heeft. Google heeft een academy opgericht, een online cursus, waarbij kandidaten worden getest op de basiskennis van Google Adwords. Deze tests (ook wel assessments genoemd) zijn beschikbaar gesteld in 21 talen. Bijna overal ter wereld zijn er mensen te vinden die Google certificering hebben. Wil je echt Google adwords gaan inzetten als marketing instrument? En weet je zeker dat je hebt besloten om het niet zelf te doen? Ga je Google Adwords uitbesteden? Zorg er dan in ieder geval voor dat deze partij of persoon een certificaat uitgegeven door Google zelf heeft. Vaak is dat vanaf de website al zichtbaar. Zo niet, vraag er dan in ieder geval even naar.
 
Wanneer Google Adwords uitbesteden?
Het is aan te raden om te starten met Google Adwords als je pagina of website er ook echt klaar voor is. Met het systeem van Google kan je letterlijk binnen hele korte tijd heel veel verkeer naar je website krijgen. Als er dan vervolgens niks met al die bezoekers gebeurt, omdat bijvoorbeeld je pagina nog niet klaar is, dan is dat echt heel erg zonde van het geld. Als je een partij hebt gevonden om je Google Adwords uit te besteden, dan zal je zien dat er heel veel data beschikbaar komt. Vanuit deze data is het heel goed mogelijk om heel gericht verbeteringen aan je pagina en de campagne door te voeren. Het is dus zaak om hier zeker in het begin bovenop te zitten en continu de resultaten te blijven volgen. Alleen zo kan je zorgen voor een succesvolle Google Adwords campagne.
 
Kortom Google Adwords uitbesteden is in eerste instantie eigenlijk het grootste advies om te krijgen. Begin er niet zelf aan als je het nog nooit gedaan hebt. Is echt zonde van het tijd en geld. Zorg vanaf het begin voor goede resultaten en bouw dit langzamerhand uit. Een Adwords expert zal zich dan snel terugverdienen en op deze manier kan jij doen waar je zelf goed in bent, het runnen van je business.